tisdag 28 september 2010

Planteringseftermiddag

Smet från jobbet ganska tidigt idag. Eller, jag gick när jag ska sluta enligt schemat. Det har inte hänt så många gånger de senaste veckorna. Nu hann jag i alla fall plantera lite innan mörkret kom krypande.

I fredags köpte jag två prynadsgräs och en dillpion på Solhaga. De hade 50% rabatt på alla perenner och då slog jag till. Utbudet var väldigt magert men jag är nöjd med det lilla jag hittade. Kassörskan hade tyvärr inte koll på att även pionerna var 50% billigare, utan slog in 15% istället. Som tur var upptäckte jag det innan jag lämnat kassan och hon lyckades efter mycket om och men reda upp misstaget.

Gräsen hamnade i bakkanten av pionrabatten. Jag tror att gräsets röda vippor kommer att göra sig bra mot den stora stenen. Tyvärr var det väldigt svårt att ta bilder som gjorde gräset rättvisa. Det blir kanske lättare nästa år när det vuxit till sig lite.

En hel massa lökar kom ner i jorden också. Tulpaner, narcisser och krokusar, bland annat. Tålamodet sätts på hårda prov när det gäller lökar. Man får ju inte se resultatet förrän flera månader senare.

Nu ska jag ta en varm kopp te, sätta mig framför tv:n och slappa. Risken att jag kommer att somna är överhängande.

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Då önskar jag goda drömmar!
:)

Millan sa...

Dillpion saknas i mina rabatter, så lyckos dig som hittade en till halva priset.

I år har jag inte satt en enda lök, tyckte det var så trist att det var så magert med de som jag satte förra året även om det kanske berodde på den kalla vintern.

ha det bra!

Marina sa...

Åh, en dillpion skulle jag också vilja ha.
Har fröerna kommit? Annars får jag skicka nya.

Kram!

Related Posts with Thumbnails