torsdag 30 september 2010

Rött och Vitt

Hallå, alla glada! Kul att så många vill vara med i min utlottning.

Idag knåpade jag ihop en ny dörrkrans när jag kommit hem från jobbet. Jag hade plockat en massa kvistar med nypon igår. Dessa användes vid ett bildprojekt i klassen idag, men resterna fick komma med hem. Då var det ju bäst att använda dem till något härhemma också.

Jag drygade ut med lite snöbär, som jag har ganska mycket av här på tomten, och olvonbär. Den blev kanske lite julaktig med det röda och vita men jag tycker ändå den är snygg mot den vita dörren.

Det är väl lite tveksamt hur länge den kommer att hålla, men ett litet tag kanske den håller sig snygg i alla fall. Den hänger ju under tak så den får nog vara ifred för fåglarna. För övrigt vet man inte hur länge blad och bär sitter kvar på grenarna heller, eftersom det varit frost nu. Imorse när jag steg upp var det alldeles vitt av frost i gräsmattan.

Ha en fin kväll!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej Karin!

Vilken alldeles underbar krans du har gjort!!!

Och vilka fynt på handelsträdgården - det såg jättefint ut med gräsen intill stenen tycker jag.

Önskar en fin helg - kram!

Marina sa...

Jättefina bär du har gjort krans av tycker jag. Har inte gjort krans i höst. Vi har ju ny ytterdörr och jag har fått stränga order om att där inte ska hänga någon krans. Men till jul blir det krans på porten som leder in till baksidan av trädgården i alla fall.

Kram!

Ljuva lantliv sa...

Åh vad fin kransen blev. Nu blev jag pysselsugen. Måste nog göra en krans nästa helg!

Önskar dig en fin ny vecka!
KRAM
Anna

Related Posts with Thumbnails