onsdag 17 april 2013

Både äppel- och körsbärsblom

I lördags var jag i den lilla staden Hörby för att handla. Då passade jag på att slinka in i den mysiga lilla butiken Elvira. Hittade lite smått och gott där. Bland annat detta danska doftljus. 


Det hade lock, spännen och allt. Dessutom skulle man använda locket som fat under. Fiffigt, tyckte jag. Äppeldoft ska det ha. Kan inte riktigt svara på om det verkligen är det som det doftar, men en god och inte alltför påträngande doft är det i alla fall. 


Blommande äppelkvistar har jag inte. Men jag plockade in några grenar från mitt vilda körsbärsträd för ett tag sedan, och i helgen blommande de. Trädet står precis i utkanten av dungen (ni vet där jag krattade för några veckor sedan) och vad jag vet så har det aldrig blommat förut. Det kanske det har, men jag har aldrig sett det eftersom det varit så vildvuxet framför. 


Söta, söta körsbärsblommor!  


2 kommentarer:

Nora sa...

Körsbärsblommor är bland det vackraste som finns!

Marina sa...

Det är så fint med blommande kvistar. Känns vårigt och lyxigt tycker jag.

Så bra att du ser blommorna nu. Lön för mödan :)

Kram

Related Posts with Thumbnails