tisdag 2 april 2013

Status Quo

Påskhelgen är över, men mitt påsklov fortsätter. Igår var jag iväg på Konstrundan. Det blev besök i ateljéer och butiker på lite närmre håll än vanligt, i Åhus, Everöd och Yngsjö bland annat. Lustigt nog blev jag allra mest förtjust i alster av en silversmed som håller till i Stockholm! Vädret var helt underbart vårigt med stålande sol hela dagen. 


Idag startade dagen soligt men nu på eftermiddagen har det varit gråare. I förmiddags blev det en tur till banken och på eftermiddagen har jag bakat bullar. Alltid bra att ha på lut i frysen. 


Snön under kastanjen är nu helt borta igen. De två bilderna ovan togs i söndags och den undre idag. Krokusarna som jag satte under trädet i höstas har nu börjat blomma. I alla fall några av dem. Om vädret tillåter imorgon ska jag kratta lite omkring dem, så att man ser dem bättre. Jag hoppas att det smälter undan lite till, eftersom jag har hört rykten (som jag i och för sig väljer att inte tro på) om att det ska komma ny snö på torsdag. Snön får kanske inte så bra fäste på marken om det hunnit smälta undan lite till. Vi har ju bara precis kommit tillbaka till utgångsläget som var innan fredagens snöfall. Det börjar bli tjatigt att vänta på våren...


3 kommentarer:

Marina sa...

Om vi båda vägrar tro på mer snö denhär säsongen så kommer den kanske inte, eller??? Vi provar.

Bullar skulle man kanske ta och baka imorgon? Ja, det ska jag nog.

Kram

Nora sa...

Vilka underbara krokusar! Mina är antigen gömda under snö fortfarande eller som högst 1 cm höga:-) Men de finns där och jag hoppas också få se några blommor snart.
Ha ett skönt påsklov!
Kram!

Livet på solsidan sa...

Nä, fy fanken. Mer snö vill vi inte ha :(

Så kul med "finbesök" i form av räv. Kul att du hann ta kort på den. Den är vacker!

Förresten. Du har inte tänkt gå på Hem&Villa-mässan i Kristianstad på fredag? Jag har bara varit där en gång och det var sådär. Men i år ska de ha tema Trädgård och på fredag kommer Gunnel Karlsson dit. Jag jobbar inte så om du har planer på att åka dit kan vi kanske ses?

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails