onsdag 10 april 2013

Små och få, men naggande goda

I höstas satte jag massor av vårblommande lökar. Det hade jag nämligen lovat mig själv förra våren. Nu har flera av dem satt igång att blomma. Att påstå att det är mattor av vintergäck eller ruggar av snödroppar vore ju förstås en rejäl överdrift, för att inte säga lögn. Men jag är glad så länge några av dem blommar och så länge inte varje krokusknopp blir uppknaprad av sork eller möss.






Jag har hört talas om "tysk-värme" som ska komma på söndag. Den håller jag tummarna för. 

2 kommentarer:

Nora sa...

Vilka härliga bilder! Jag satte också massa lök i höstas. Än så har jag inte sett mycket till dem, men jag hoppas den utlovade värmen om några dagar kan sätta fart på snösmältningen så lökarna får en chans att visa upp sig:-)
Kram!
P.S. Vilken fin header du har i bloggen nu - den gillar jag skarpt!

Marina sa...

De är så underbara söta, vårblommorna. Så nykomna!

Kram

Related Posts with Thumbnails