söndag 14 april 2013

Kollektivt vårskrik

Det är nästan som att hela blogg-Sverige har brustit ut i ett unisont vårskrik den här helgen. För äääntligen har vi fått lite värme och vårkänsla. Jag hade nästan glömt att det var såhär våren kan ska vara. Har varit ute hela dagen och nu bränner det i mina kinder. De är väl helt chockade över att ha fått sol på sig!


I år har jag slagit på stort och köpt massor av penséer. Det blev en hel stege full och alla ser olika ut. Dessutom är det minipenséer i blomlådorna på förstukvisten och en annan färgvariant i kitteln och i de två hängande smideshjärtana. 


De är ju så läckra varenda en, så det är nästan omöjligt att välja. Såhär ser i alla fall stegens "stjärnor" ut på nära håll. Det fanns förstås en hel del andra varianter där i växthuset, men man får liksom hejda sig någonstans. 


Sommardäck har bilen fått också och Operation Rensning har satt igång i rabatterna. Jag har verkligen inte legat på latsidan idag. Därför ska jag krypa till kojs nu och läsa vidare om Zlatan. Kroppen behöver vila. Men imorgon slutar jag förhoppningsvis tidigt och då blir det ut igen. 

Ha en riktigt fin vecka! 

3 kommentarer:

Livet på solsidan sa...

Så tjusigt med penséer både på rad och "på höjd"! Snyggt att du valde olika färger tycker jag. Det behövs verkligen så här i början på VÅÅÅÅÅREN :)

Här håller en gammal stege på att fixas till. Tänker ha pelargoner på min. Tror det också kan bli snyggt.

Önskar dig en fin vecka!
Kram Tamara

Marina sa...

Underbart fint med så många penséer på det sätter.
Idag sköt jag lite på matlagningen och tog en kopp te i Lugnet direkt när jag kom hem. Nu ska jag laga mat.

Kram

Nora sa...

Vilken fin pensestege!
Jag var också utenästan hela dagen igår - så underbart skönt, man blir nästan som en kalv på grönbete:-)
Kram!

Related Posts with Thumbnails