onsdag 3 april 2013

Månadsbild ~ April

Så var det dags för en ny månadsbild. Bilden är väldigt lik den som jag tog i januari. Då var det också snöfritt här. Idag har jag dock krattat bort alla gamla löv, grenar och kastanjer som låg under trädet. Allt för att kunna se krokusarna som börjar titta upp därunder bättre. Inte vet jag om det var så värst smart att först kratta i några timmar och sedan släpa ris träd uppe vid tomtgränsen. Kraftbolaget var här tidigare i vinter och kapade ner allt som var för högt under ledningen. Jag tyckte inte att det var så snyggt med alla grenar som låg som ett plockepinn däruppe, så nu är det mesta samlat i en hög för att kunna eldas vid senare tillfälle. Men så vidare smart var det inte att släpa och kratta i timvis, för nu är jag helt mörbultad i kroppen. 


Jag har ju skrivit tidigare att jag tänkte göra en skuggrabatt vid planket. På bilden här ovanför ser man precis hur den skulle kunna se ut. Det är där som snön ligger kvar. 


Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på ett avsnitt av Life in a Cottage Garden with Carol KleinYoutube. Sov gott!

3 kommentarer:

Marina sa...

Så bra att det går att dra nytta av den kvarvarande snön på så sätt. En rabatt där kan säkert bli bra. Det finns ju växter för alla lägen. I vår norra rabatt ligger det lite lite snö kvar och marken är kall och hård ännu.

Hoppas du har sköna lediga dagar. Det har jag.

Kram

Livet på solsidan sa...

Mejlade dig om mässan. Vet inte om du fick det?

Nu sticker jag på Yoga. Första gången på "hundra år" ;)

Kram Tamara

Livet på solsidan sa...

Men så märkligt. Jag skickade ett mejl till dig igen bara för att testa.
Är din mejladress:
karin.[ditt-efternamn]@minpost.nu?

Ingen fara med mässan. Vi får ses en annan dag!

Related Posts with Thumbnails