måndag 29 april 2013

Söta presentägg

På bilderna är det sol, men här har det faktiskt regnat hela eftermiddagen och stora delar av kvällen. Bra, tycker jag. Det är en förutsättning för att man ska våga elda imorgon. Jag tror dessutom att vinden mojnat lite. Dubbelt bra. 


De supersöta porslinsäggen fick jag av mamma i påskpresent. Tre olika. En med tulpan, en med bellis och en med pärlhyacint. På framsidan syns blomman när den är utslagen och på baksidan som knopp eller lök. 


Nu ska jag bara få ändan ur, och sätta upp en gardinstång här vid datorn, så ska de få hänga där. De går ju inte att ha dem framme bara vid påsk, utan en bra bit in på försommaren tycker jag att de kan få pryda sin plats. 



4 kommentarer:

Helena sa...

Vilka fina ägg! Men ägg ända till försommaren, jag vet inte ... :-)
Ha en skön valborg! Kram!

Marina sa...

Vilka jättefina ägg. Sådana skulle jag kunna ha.
Här kom det bara lite regn igår och idag har det blåst rejält och det blåser lite ännu. FÅr väl se om det blir någon brasa ner mot sjön.

Kram och trevlig Valborg och första maj.

Livet på solsidan sa...

Tycker det är året-runt-ägg. Så söta så!

Hoppas eldningen gick bra igår, det blåste ju ganska friska vindar, iaf här. Men idag skiner solen och det är uteväder. Trädplantering och frösådd är vad som står på min agenda idag.

Kanske får du extrahjälp i trädgården nu när föräldrarna är där? Det ska man aldrig tacka nej till :)

Glad 1:a maj önskar jag dig!
Kram Tamara

Millan sa...

Oj vilket pill att måla dom, duktig konstnär där.
Lästa lite bakåt och kom på att jag inte har nån rabarber och blev glad åt din överlevande pion.

Ha det gott
Kram

Related Posts with Thumbnails