tisdag 16 april 2013

Vardagsmagi

Tror ni på reinkarnation? Eller på själar som kommer på besök? Jag kan väl inte påstå att jag är sådär värst andlig av mig, men ibland undrar man. 



Idag när jag kom hem tog jag ett "varv" i det underbara solskenet och njöt av vårvärmen. Då kom jag att tänka på min mormor, som verkligen älskade solen. Hon satt alltid med näsan i solen om våren. Hon skulle dessutom ha fyllt 105 år precis idag. I exakt samma sekund som jag tänkte så, kom vårens första citronfjäril fladdrade och slog sig ner på en krokus intill. Magiskt...


3 kommentarer:

Ulrika sa...

Mitt förnuft tror inte på reinkarnation, men känslan gör. Framförallt sådana magiska ögonblick som det du beskriver.
Kram Ulrika

Marina sa...

Ibland händer sådant som får en att tänka till lite. Som tex det där med fjärilen. Det har hänt mig liknande när jag tänkt på min morfar och då kom det en fågel som verkligen tittade på mig och vred lite på huvudet. Jag vet inte vad jag ska tro. Eller det vet jag nog egentligen för jag tror inte på reinkarnation eller liknande men ändå kommer känslan ibland. Känslan av att förra generationen är med mig, ser mig. Det känns ändå lite tryggt.

Kram

Rosor och ruiner sa...

Jag vet inte vad man skall tro, men ibland vill man faktiskt tro på att våra avlidna är ibland oss. Min mamma sa - för tre år sen precis innan hon gick bort, att hon skulle komma tillbaka som en citronfjäril, så det känns alltid som om hon är hos mig just då när jag ser en. Så varför inte- din mormor kan ju också vara en citronfjäril! Det är en vacker tanke i alla fall!! (Min mamma älskade också solen..)
Kram!

Related Posts with Thumbnails